Och życie, kocham Cię nad życie



Dla świata kultury ten rok, wzorem poprzedniego nie jest dobrym rokiem a przecież mamy dopiero marzec.

W tym roku swoją ziemską wędrówkę zakończyła niezapomniana Danuta Szaflarska, Krystyna Sienkiewicz a wczoraj dołączył do nich Wojciech Młynarski.

Wojciech Młynarski, jednym mniej, drugim bardziej znany jako poeta, satyryk, tłumacz tekstów, artysta estradowy i autor ponad 2 tysięcy tekstów, których nie sposób wymienić.
Przez ponad pół wieku tworzył teksty dla siebie ale i dla innych, przeróżnych wykonawców.

Jego teksty cechują się celną puentą, świetną metaforą, ironiczno- satyrycznym spojrzeniem na otaczającą nas rzeczywistość, są też bardzo refleksyjne.


Jego najbardziej znane utwory, które sam wykonywał to "W Polskę idziemy" czy "Jesteśmy na wczasach".

Dla Skaldów napisał teksty do piosenek "Prześliczna wiolonczelistka" i "Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał".

Inne znane utwory, do których napisał swoje teksty to "Bądź moim natchnieniem" (Andrzej Zaucha), "Moje serce to jest muzyk" (Ewa Bem), "Jeszcze się tam żagiel bieli" (Alicja Majewska), "Lubię wracać tam gdzie byłem" (Zbigniew Wodecki) i wiele, wiele innych.

Ja twórczość Wojciecha Młynarskiego zapamiętam ze względu na pewną szczególną i wyjątkową moim zdaniem piosenkę "Och życie, kocham Cię nad życie".
Jego świetny tekst w połączeniu z niesamowitym i potężnym głosem Edyty Geppert zawsze wywołuje na mym ciele autentyczne ciarki.



 


Komentarze

Pozostaw komentarz do posta. Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Popularne posty z tego bloga

Pielęgniarki na poważnie i na wesoło cz.I

Dupek przeważnie pozostanie dupkiem i koniec kropka

Ta opowieść to nie bajka, to prawdziwy dzień pracy pielęgniarki znany mi z autopsji